veckan börjar.

långpromenad i skogen i solskenet. 
det är mycket man kan göra när man är arbetslös men det håller inte i längden. 
jag gjorde hallon/blåbärspaj, jag bakar otroligt mycket nu när jag inte jobbar. det är nästan så att man skulle kunna skriva en kokbok eller nåt, Nilla är du med mig?

måndagar brukar vara långa och otroligt sega, mest för att de är början på den nya veckan. den här måndagen har varit lite seg men antagligen mest för att jag längtar till de andra dagarna i veckan. inte samma förväntan som kvällen innan födelsedagen eller julafton men ändå.
jag ska ju fika (för ovanlighetens skull), sjunga i massor och sen äta myspys middag med de som jag faktiskt saknar rätt så mycket när jag tänker efter. 

så efter en massa prat och mys så ska jag nog klara av en vecka till i den djupa arbetslöshålan.
för när man har en tid att passa eller en plats att vara på en liten stund så blir dagen så mycket roligare och man mår så mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0