en simpel estet

idag lånade jag en bok, en poesi bok av Anna Jörgensdotter. hennes dikter är fantastiska och så... jag.
egentligen är jag ingen direkt poesi och diktläsare och jag skriver absolut bara när jag är tvungen till det.
men idag förändrades det. eftersom jag inte kunde göra mitt projektarbete ägnade jag två timmar till att göra
ingenting och lite till med Pernilla. det var då jag hittade boken, Homecomingqueen. 
fantastiskt, läsningen på bussen förgyllde min dag.

igår hände det fruktansvära och jag känner bara att jag måste få ut det.
är man jag, en simpel blivande (es)student så är detta skandal. 
gospelkören ska köra till Anna Ternheim på sportlovet när hon kommer till Kristianstad. kul va?!
ja ellerhur, men då är jag på Teneriffa. fy bubblans järnspikar i isbjörnens rumpa och mördarsniglars slem.
ville se henne, hade tänkt göra det...nej då är vi iväg, vilket egentligen är rätt kul ju.
så när jag äntligen har kommit över att jag missar konserten så får jag reda på att jag skulle ha körat till henne.
jag grät.. jag var och är superglad för de andras skulle men jag grät och jag gråter nog lite inombords fortfarande.
jag ville ju! 

"It seem we can be happy now
Be it better late than never"
                                  Nick Cave
                          
  


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0