Den efterlängtade julen

Första advent igår, som jag har väntat på att julen ska ta fart. Julstjärnorna och ljusstakarna sattes upp och pepparkaksdegen står i kylskåpet. Den här veckan blir så långt ifrån julmys man kan komma.. Idag fick mamma och Peter det nya huset och det betyder att denna veckan går till att packa och sedan flytta. Fast att jag är mer positiv till den här flytten nu så känns det bara så jobbigt.. Mitt rum kändes jättelitet och jag som har levt i lyx här i mitt stora rum får packa in mina saker och nöja mig med den plats jag får.. Jag intalar mig att det blir bättre och att jag ändå inte ska stanna där så länge efter studenten.
Veckan annars bli väl rätt lugn hoppas jag, ska göra klar lite arbeten och sen är det ju konsert på onsdag. Missa inte det! Gospelkonsert 19.30 i Heliga Trefaldighetskyrkan. Sen är det ju 3:3 på fredag, är inte riktigt pepp än men Heidi hade ju lite förslag så det kanske kan bli nåt av det också.
Måste säga att det har varit en kass början på denna veckan men det blir ju bättre...kanske.
Att träffa Nilla idag var en befrielse, fyra dagar har gått och ändå har jag saknat henne grymt mycket.. Knasiga jag, bussfärden var i alla fall väldigt efterlängtat. Har saknat våra knäppa och roliga samtal, behövde verkligen det och det får jag ju njuta av i ett halvår nu.
Nu ska jag äta godiset i julkalendern och hitta julkalendern på internet så att jag inte missar första avsnittet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0