Julkalendern är slut

Efter en lång biltur igår och mycket dötid är jag äntligen tillbaka i min egen säng. Julveckan har varit underbar med skidåkning, mycket snö och en härlig familj. Veckan uppe i Sälenstugan var alltså toppen och jag gör gärna om det! Det var hur mycket snö som helst och solsken varje dag, allt var så ljust och inte alls så mörkt och trist som hemma. Vi körde ner till byn en kväll för att fika lite och titta på lite julklappar, det var som att gå i en julkalender. Utanför Konsum var det massa stånd där de sålde allt och då menar jag verkligen allt. Där var en lite bod där man kunde köpa allt ifrån parfym till dalahästar. Men det som nog va mysigast av allt var nog "räven", ja vi kallade han det iaf. Det var en rätt så stor gubbe som hela han var klädd i päls och på huvudet hade han en hel räv som mössa. Han var iallafall mycket trevlig och det kändes underbart att tillbringa lite tid i en fantasivärld. 
Men att åka skidor har nog varit allra bäst tror jag. Eftersom jag bara har åkt en gång innan så är jag ju ingen mästare på det hela så barnbackarna va lagom till mig.  Första kvällen skulle jag dock vara en aning modig och ta mig ner för en lite större backe. Det slutade med att jag fick åka skoter ner för backen med skidorna i famnen. Jaja, så kan det gå... andra dagen blåste det alldeles för mycket för att åka men tredje dagen var super. En fantastisk upplevelse i backen så nu vill jag bara meeer. Nu är det skönt att vara hemma igen, det är så många jag har saknat. Om en timme ska jag köra till Glimåkra och fira jul med Nilla, det har jag läängtat efter!
Så nu måste jag in i duschen ^^
Om vi inte hörs och ses...

Gott Nytt År!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0