Årets julklapp

Tack Nilla! Årets klart bästa julklapp fick jag självklart av Nilla. "Moulin Rouge". Är helt förälskad i den, trots att jag har sett den jättemånga gånger så blir den bättre och bättre för varje gång. Man ser och hör saker man inte sett förr och det är helt underbart. Texterna är geniala och skådespelarna är fantastiska.
Filmen/musikalen som vi ska spela i vår ÄR fantastisk och nu vill jag inte mer, jag vill inte att vi ska spela den på teatern. Den är för bra, allt är för perfekt och allt kommer bli fel när vi gör om den till en "konsertversion". 
Det är så många saker man upplever när man ser filmen, alla känslor bubblar upp inom mig och skrattet övergår snart till gråt. Allt det där fina övergår till en smärtsam berättelse och när filmen är slut är jag tom men ändå så fylld av glädje, sorgsenhet och lycka. Det är den bästa filmen och den absolut bästa julklappen!

"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in return"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0